مروری بر بخشی از اخبار مهم دنیای خودرو، در هفته ای که گذشت
 

«مجله ماشین» – در راس خبرهای خودروئی این هفته، آغاز به کار نمایشگاه اتومبیل پاریس قرار دارد، که از 29 سپتامبر آغاز شده، و تا 14 اکتبر ادامه دارد.
برای مطالعه ی تاریخچه ی این نمایشگاه، می توانید روی لینک زیر کلیک نمائید:

http://machinemag.com/viewnews.aspx?viewid=4323

اولین خودروی خبرساز این هفته، پورشه ی پانامرا s hybrid بود، که به اعتقاد بسیاری، بهترین خودروی هیبریدی اسپرت حال حاضر دنیاست. این خودرو از یک پیشرانه ی 3 لیتری v6، مجهز به سوپرشارژر، بهره می گیرد، که در حالت ترکیبی، 380 اسب بخار قدرت، و 580 نیوتن متر گشتاور را، از طریق جعبه دنده ی 8 سرعته ی خودکار، به چرخهای عقب منتقل می کند. قیمت پایه ی اولین خبرساز این هفته، 95975 دلار، و میانگین مصرف سوخت آن، در شهر و بزرگراه، به ترتیب برابر با 13، و 11.3 لیتر به ازای هر یکصد کیلومتر پیمایش می باشد.
دومین خودروی خبرساز این هفته، فورد موستانگ شلبی gt500 بود. زیبائی ذاتی این ماسل کار اصیل که جای خود دارد، اما نکته ی اصلی، شاهکار مهندسین کمپانی فورد است، که با استفاده از یک پیشرانه ی 5.8 لیتری v8، مجهز به سوپرشارژر، با 662 اسب بخار قدرت، و 856 نیوتن متر گشتاور، برای آن حسابی سنگ تمام گذاشته اند. جذابیت های این خودرو، با سفارش دادن پکیج svt، بیشتر هم می شود. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، با تولید این مدل، فصل تازه ای از رقابت دیرینه ی ماستنگ با کامارو (مدل zl1 مد نظر است)، رقم خواهد خورد. سومین خودروی خبرساز این هفته، شورلت کامارو zl1 است، که در اصل با ارائه ی ماستنگ شلبی gt500، بار دیگر مورد توجه قرار گرفت. (زیرا زمان نسبتا قابل توجهی از معرفی و خبرساز شدنش می گذرد). پیشرانه ی v8 کامارو zl1، 6.2 لیتر حجم، 580 اسب بخار قدرت داشته، و 754 نیوتن متر نیروی گشتاوری تولید می کند.
گفتنی است، میتسوبیشی لنسر evolution mr، از دیگر خودروهائی بود، که بخاطر توانائی ها و قابلیت هایش، مورد توجه کارشناسان خودروئی قرار گرفت، و تحسین آنها را برانگیخت.
به گزارش وب سایت «مجله ماشین»، درگذشت "کریس اکونوماکی"، خبرنگار کهنه کار خودروئی، در سن 91 سالگی، نزدیک شدن شورلت به قهرمانی در سری مسابقات alms gt 2012، با مدل کوروت، و نائل آمدن فورد رودستر 1932، که متعلق به "تام گلوی"، قهرمان سابق اتومبیل رانی می باشد، به عنوان tank's hot rod of the year (خودروی hot rod سال در جشنواره ی tank)، از دیگر خبرهای مهم خودروئی این هفته به شمار می روند. به اطلاع مخاطبین فهیم "مجله ی ماشین" می رساند، hot rod به خودروهای بزرگ آمریکائی می گویند، که تنها هدفشان، طی یک مسیر مشخص، با حداکثر سرعت ممکن است.
برای مطالعه ی آخرین قسمت این خبر، می توانید روی لینک زیر کلیک نمائید:

http://www.machinemag.com/viewnews.aspx?viewid=4327



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3583
بازدید دیروز : 1664
بازدید هفته : 9295
بازدید ماه : 19652
بازدید کل : 482476
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2