شرکت پارس خودرو بیش از 630 نیروی متخصص را در حوزه مکاترونیک (ترکیبی از علوم برق، مکانیک و شبکه های صنعتی) در سال 1391 پرورش داده است.
به گزارش روابط عمومی پارس خودرو، این شرکت با راه اندازی بزرگترین مرکز آموزشی تخصصی مکاترونیک و اتوماسیون صنعتی در کشور تاکنون توانسته نیروهایی متخصصی را در حوزه مکاترونیک از گروه خودروسازی سایپا و صنایع وابسته خودرو همچون شرکت سایپا، سایپا کاشان، سازه گستر سایپا، ایندامین سایپا، ژلاتین کپسول ایران، مهرصنعت و ... پرورش دهد.
بنابراین گزارش، در این گارگاه های آموزشی تعداد 50 عنوان دوره در حوزه اتوماسیون صنعتی برگزار شده و در پایان دوره های آموزشی شرکت پارس خودرو به تمامی فارغ التحصیلان، مدرک بین المللی شرکت معتبر فستو آلمان festo (شرکت سازنده قطعات پنوماتیک و هیدرولیک در دنیا) را به عنوان تنها نماینده رسمی این شرکت که استانداردهای آموزشی و تایید تجهیزات و توان آموزشی مدرسان خود را کسب کرده است، اهدا می کند.
گفتنی است؛ در این مرکز که مجهز به کارگاه های پیشرفته و تجهیزاتی از شرکت های فستو آلمان، امرون ژاپن و هیوندای کره جنوبی است، در زمینه های مختلف اتوماسیون صنعتی از جمله پنیوماتیک، هیدرولیک، زیمنس plc ، امرون plc و نرم افزارهای تخصصی، رباتیک، اتوماتیک، برق خودرو و جوشکاری به دانشجویان آموزش داده می شود. 



رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور از افزایش قیمت برخی خودروهای داخلی طی دو هفته اخیر خبر داد.
حسن زمانی افشار در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در حدود دو هفته اخیر قیمت برخی از خودروهای داخلی مانند سمند، پژو 405 و تندر 90 به طور میانگین 12 درصد افزایش یافته است. وی با بیان این‌که همزمان با افزایش قیمت‌ها بازار خرید و فروش خودرو تا حدی رونق گرفته است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت بازار و قیمت‌ها با همین شرایط فعلی ادامه یابد.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو کشور در پاسخ به این‌که آیا احتمال فعال شدن مجدد دلالان در بازار خودرو با توجه به کاهش تولید این محصول وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: هم‌اکنون خرید و فروش خودروها به روز بوده و با توجه به یکسان بودن قیمت کارخانه و بازار خودروها توجیهی برای خرید این محصول و نگهداری آن به قصد احتکار وجود ندارد.زمانی افشار تصریح کرد: به نظر می‌رسد که شورای رقابت به نوعی نظرات خودروسازان در زمینه تعیین قیمت خودروها را پذیرفته است. ‌البته قیمت خودروهای داخلی در سطوح فعلی حفظ شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش بیشتر قیمت‌ها مخالفت خواهد کرد. 



معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تشکیل پرونده‌های تخلف 17 میلیارد تومانی برای عرضه‌کنندگان خودروهای داخلی خبر داد.


مجتبی فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ان اظهار کرد: ‌از اواخر مهرماه سال گذشته تاکنون حدود 44 هزار و 975 مورد بازرسی از سطح نمایندگی‌های فروش و دفاتر عرضه خودروهای داخلی در سطح کشور صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها حدود 2100 پرونده تخلف تشکیل و برای رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است، خاطرنشان کرد: میزان تخلف صورت گرفته در این پرونده‌ها حدود 17 میلیارد تومان بوده است. معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: این پرونده‌ها و بازرسی‌ها تنها مربوط به سطح عرضه و خرده فروشی خودروهای داخلی در نمایندگی‌ها و دفاتر فروش خودرو در سطح کشور است.فراهانی تصریح کرد: تمام شهروندان می‌توانند شکایات خود در این زمینه را به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کنند. 



ثبت نام و شماره‌گذاری خودروهای تاریخی به منظور شناسایی و تفکیک خودروهای ارزشمند از اتومبیل‌های فرسوده و حفظ این بخش از آثار فرهنگی کشورمان، از سوی دبیرخانه شناسایی و صیانت از خودروهای تاریخی (کلاسیک) مستقر در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ج.ا.ا آغاز شد.

 



ادامه مطلب ...


«مجله ماشین» - رالی خودروهای کلاسیک تهران - گیلماز صبح روز چهارشنبه اول خردادماه از مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز و با گذشتن از مازندران و گیلان بعد از دو روز جمعه 3 خرداد به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار اعزامی «مجله ماشین»...



 



ادامه مطلب ...


 اگرچه چندی پیش شورای رقابت نرخ تورم بخشی باقی خودروهای داخلی را براساس ارز مبادله‌ای به خودروسازان ابلاغ کرد اما با توجه به عدم دریافت این ارز، خودروسازان خواهان تعیین نرخ تورم بخشی این خودروها براساس ارز آزاد شده‌اند. ... 



ادامه مطلب ...


مجله ماشین – کمپانی «آستون مارتین» به مناسبت یکصدمین سال تأسیس خود (19 مِی)، از یک مدل مفهومی با نام speedster concept cc100 رونمائی کرد.

 



ادامه مطلب ...


اولین دوره مسابقه رالی خودروهای کلاسیک در مسیر تهران ، ماندران وگیلان روز چهارشنبه ساعت 9 صبح هدف ترویج فرهنگ رانندگی صحیح است از محل پیست اتومبیلرانی آغاز گردید . رییس کمیته‌ خودروهای کلاسیک فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، گفت: هدف از برگزاری این رالی در کنار هم بودن و ترویج فرهنگ رانندگی به شکل صحیح است.

 



ادامه مطلب ...


 نزدیک شدن به فصل تابستان و رونق خرید و فروش خودرو و با توجه به اینکه قیمت جدید خودروها کاهش قابل توجهی نسبت به نرخ‌های مصوب قبلی نداشت، قیمت برخی خودروها در بازار بار دیگر به روند قبلی خود بازگشته ... 



ادامه مطلب ...


آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 595
بازدید هفته : 8125
بازدید ماه : 12391
بازدید کل : 462105
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2